www.CLICK4CRETE.gr



 Ο  Σήφης Βαλυράκης δυστυχώς δεν κρατούσε το σπιράλ – το επονομαζόμενο “Quick Stop” (γρήγορο σταμάτημα )  –  που συνδέει το χέρι του χειριστή με το σκάφος ενώ οδηγεί. 


Ετσι, ώστε αν συμβεί κάτι και πέσει στη θάλασσα, αυτός ο διακόπτης ασφαλείας να αποσυνδέει τη μηχανή του σκάφους και να τη σταματά, προκειμένου να μην χτυπήσει τον χειριστή ή άλλους λουόμενους κλπ.


Το σπιράλ αυτό βρέθηκε πάνω στη μίζα του φουσκωτού  του πρώην υπουργού.   Εκείνη την ώρα φαίνεται να είχε τη μηχανή στο πρόσω με  ταχύτητα έξι κόμβων και  έστριψε το τιμόνι επειδή  ίσως είδε  κάποιο ψαρότοπο και το σημείο που μπορεί να καταδυόταν. Ετσι  πιθανότατα   αποσπάστηκε η προσοχή του,   έχασε την ισορροπία του, και έπεσε στη θάλασσα.


Το  φουσκωτό όμως με  αναμμένη τη μηχανή, που δεν απενεργοποιήθηκε με το σπιράλ, συνέχισε να κινείται κάνοντας κύκλους – σύμφωνα με αναφορές  αυτοπτών μαρτύρων,  με βάση τη  στροφή που είχε κάνει  στο  τιμόνι.


Κρίνεται ιδιαίτερα πιθανόν, όπως έχει συμβεί σε αντίστοιχες περιπτώσεις, να προσπάθησε να ανέβει  στο σκάφος – πιθανόν από την πλώρη – και στην προσπάθεια του να γραπωθεί, κτύπησε στα πλευρικά σημεία του φουσκωτού του ή και στην  προπέλα του. Αυτή η προσπάθεια ανάβασης  στο κινούμενο σκάφος που έκανε κύκλους και  κτυπούσε  τον 77χρονο  πρώην  υπουργό είναι ένα μοιραίο λάθος που δεν αποφεύγεται αρκετές φορές.


Όμως δεν μπορεί ν αποκλεισθεί ο άτυχος 77χρονος να κτύπησε και σε βράχια όταν παρασύρθηκε από τα κύματα, κι ακολούθως – αδύναμος – να πνίγηκε. Κάτι βεβαίως που θα προκύψει από την ιατροδικαστική εξέταση, από  το αρμόδιο τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Ασφαλώς θα ερευνηθεί και το ακραίο ενδεχόμενο να υπήρξε σύγκρουση με άλλο σκάφος,  ενώ ήδη έχουν ληφθεί αποτυπώματα από το εσωτερικό του φουσκωτού και  περιφερειακά σημεία που ίσως αναδείξουν και την προσπάθεια του πρώην υπουργού ν αναρριχηθεί χωρίς  επιτυχία σε αυτό.

Στις παραπάνω αναφορές προχώρησαν, μιλώντας προς «Το Βήμα»   άτομα που γνωρίζουν  τα δεδομένα του ατυχήματος που σημειώθηκε το βράδυ της Κυριακής στην Ερέτρια αλλά και τις ιδιοτυπίες του χειρισμού τέτοιου είδους σκαφών.


Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη